Jak wybrać odpowiedni nośnik reklamowy?
Reklama w swojej pierwotnej formie jest znana już od wieków. W dzisiejszym świecie dochodzi jednak do dynamicznych przemian, które sprawiają, że tradycyjne nośniki tracą swoją skuteczność lub wymagają nowoczesnego podejścia. Odpowiednie dobranie środków przekazu jest jednak kluczowe, ponieważ decyduje o tym, czy podejmowane wysiłki będą celowe i efektywne. Jakie nośniki reklamowe pozostają do naszej dyspozycji? I jak dobrać takie środki przekazu, które zapewnią powodzenie? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.
Jakie nośniki reklamowe można wybrać?
Nośniki reklamowe, które są dostępne w dzisiejszym marketingu to szereg zaawansowanych rozwiązań. Mogą one przybierać różną formę:
- od niewielkich gadżetów wręczanych, jako upominki dla klientów,
- przez duże formaty wykorzystywane przede wszystkim w przestrzeni miejskiej,
- aż po nośniki, które nie mają wymiaru fizycznego i są stosowane w internecie.
Przykładowe nośniki reklamowe to: długopisy, smycze, kubki, koszulki, zeszyty, kalendarze, notatniki, zabawki, piłki, ulotki, plakaty, billboardy, standy, reklama outdoorowa, kasetony reklamowe, znaki, loga, litery przestrzenne, rollupy, potykacze reklamowe, tablice reklamowe, grafiki na pojazdach, folie OWV, folie samoprzylepne, siatki mesh, ale także reklamy wideo, banery CTA, czy lokowanie produktu w treściach o pozornie innej tematyce.
Jak dobrać odpowiedni nośnik reklamy?
To, jaki nośnik reklamy wybierzemy zależy przede wszystkim od rodzaju branży, w której działamy oraz typu planowanej kampanii reklamowej. Kluczowe znaczenie ma również cel naszych działań, czyli np. zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów lub odświeżenie wizerunku marki.
Pierwszym krokiem powinno być określenie, jaka jest nasza grupa docelowa. Informacja ta pomoże bowiem dobrać najskuteczniejszy rodzaj przekazu, dopasowany do potrzeb i lokalizacji potencjalnych klientów.
Pytania, jakie warto sobie zadać to m.in.:
- Do kogo kierujemy ofertę?
- W jakim wieku są osoby z grupy docelowej?
- Czy grupa docelowa składa się głównie z kobiet, mężczyzn, czy też proporcje są wyrównane?
- Jakie cechy wyróżniają naszych potencjalnych klientów?
- Czy osoby te korzystają z internetu? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Wiele osób uważa, że tradycyjne nośniki reklamy, takie jak plakaty, czy ulotki, nie są już skuteczne. Nie jest to jednak prawda. Praktyka pokazuje, że takie formy przekazu wciąż świetnie prowadzą do osiągnięcia celu. Duże znaczenie ma jednak stworzenie odpowiedniej koncepcji, przemyślane ułożenie treści oraz wykorzystanie kilku technik marketingowych jednocześnie. Z drugiej jednak strony nie ulega wątpliwości, że reklama internetowa z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Ma ona szczególne znaczenie w przypadku osób młodych, które korzystają z sieci każdego dnia. Najlepszym rozwiązaniem jest więc zaplanowanie kampanii marketingowej, która będzie wykorzystywać kilka środków komunikacji z klientem jednocześnie.