Jak powstają nadruki na odzieży?
Odzież stanowi świetną bazę do tworzenia nadruków. Dzięki nowoczesnym metodom gotowe produkty są trwałe, oryginalne, ale jednocześnie estetyczne. Można je wykorzystać w wielu branżach m.in. jako gadżety reklamowe. Jednak jak powstają takie propozycje? Temat ten omawiamy w naszym artykule.
Jakie metody są wykorzystywane do tworzenia nadruków na odzieży?
Niektóre z technik wykorzystywanych do tworzenia nadruków na odzieży to:
- sitodruk, czyli metoda stosowana przede wszystkim w przypadku dużych zamówień; daje ona możliwość tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych wzorów na różnego typu materiałach,
- nadruki flex i flex druk, gdzie do tworzenia grafik wykorzystywany jest ploter tnący oraz prasa termotransferowa,
- nadruki sublimacyjne, które sprawdzają się szczególnie dobrze w przypadku jasnych materiałów; nadruk jest bardzo odporny na ścieranie i działanie warunków atmosferycznych, a uzyskane kolory są wyraziste,
- druk transferowy, który polega na przenoszeniu grafiki na odzież reklamową za pomocą papieru transferowego; technika ta stosowana jest w przypadku małych nakładów, a także w przypadku tkanin o nierównomiernej teksturze.
Nadruki na odzieży – o czym warto pamiętać?
Wykorzystując różne techniki znakowania odzieży warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Oto niektóre z nich:
- odzież z nadrukami stanowi tani, ale skuteczny sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz promowanie jej działalności,
- odzież z nadrukiem jest świetnym uzupełnieniem plakatów, banerów reklamowych czy kampanii radiowych i telewizyjnych,
- nadruk może zostać naniesiony na różnego rodzaju materiały (możliwość dopasowania rodzaju tkaniny do indywidualnych potrzeb),
- odzież z nadrukami może stanowić gadżet reklamowy lub odzież roboczą, która jest chętnie noszona przez pracowników i zwiększa rozpoznawalność firmy.